FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

Hotellrummet står till ditt förfogande från kl. 15.00 ankomstdagen. Avresedagen måste du lämna rummet senast kl. 12.00. Vi kan i mån av plats ordna både tidigare och senare in-och utcheckning.
Kontakta receptionen i god tid.

Vi följer Visitas regler för avbokning. Om inte annat överenskommits vid bokningstillfället skall avbeställning ske senast kl.18.00 (hotellets tid) dagen innan ankomst. Uteblir du utan avbeställning eller avbeställer senare än kl. 18.00, får du betala för ett dygn. Om hotellet haft särskilda kostnader med anledning av din beställning får du ersätta även dessa. 

Hela hotellet är rökfritt. Rökning sker utomhus på anvisade platser. Gäst som väljer att inte följa detta regelverk är skyldig att ersätta hotellet för uppkomna städkostnader vid sanering och inkomstbortfall.

Nej, tyvärr.

Nej, det går att betala hela beloppet vid ankomst eller avfärd.

När du bokar online kommer hela beloppet på ditt köp inkl. moms i samband med bokningen.
Betalningen sker med kreditkort via NETS.

Vad gäller vid förskottsbetalning. Detta belopp avräknas den slutliga räkningen. Avbokar du rummet utan hänsyn till avbokningsvillkoren, har hotellet rätt att behålla betalningen. 

Generellt gäller att hotellräkningen skall betalas när du får betalningslänken, oftast 2 dagar innan.

Vi accepterar de vanligast förekommande kontokorten. Hotellet är dock inte skyldigt att acceptera kontokort, checkar, kuponger eller utländsk valuta om hotellet inte har erbjudit sig att göra det.

Betalning kan om överenskommet ske mot faktura då har du fått en inloggning på vår bokningsportal. Fakturaunderlag krävs med uppgifter om fakturaadress, organisationsnummer, telefonnummer och eventuell referens eller märkning. Vid fakturering skall betalningen vara oss tillhanda senast 15 dagar från fakturadatum. Vid försenad betalning tas lagstadgad påminnelseavgift samt lagstadgad dröjsmålsränta ut. Vi förbehåller oss rätten att kunna säga nej till fakturering vid tillfällen vi finner det nödvändigt.

Ja, vi tar fortfarande emot kontanter.

Hotellet kan förvara ditt bagage, säg bara till i receptionen. Lämna inte värdesaker eller bagage utan uppsikt. Hotellet har av säkerhetsskäl ingen skyldighet att förvara egendom som är av högt värde eller egendom som skulle kunna utsätta hotellets personal eller övriga gäster för fara. Hotellet har inte något strikt ansvar för egendom som du förvarar på hotellrummet, allmänna ytor eller i av hotellet låst förvaringsutrymme.

Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer och råd för att förhindra infektion bland gäster och personal. En central handlingsplan inom har utarbetats om ett misstänkt fall skulle uppstå på hotellen. Denna plan inkluderar bland annat snabb inkludering av hälso- och sjukvårdspersonal för att ta hand om gäster och anställda.

Pga rådande pandemi kan detta variera beroende på efterfrågan.

När receptionen är obemannad och för att komma in krävs portkod, koden får ni om ni kontaktar receptionen på tel. +46(0)670 611000.

Har beställaren särskilda önskemål vad gäller mathållning (specialkost), husdjur eller anpassning av inredning till gäster med funktionshinder, ska dessa bokas redan vid beställningstillfället. Detsamma gäller om beställaren kräver särskilda säkerhetsarrangemang.

Vid eventuella allergier/specialkost kontakta receptionen angående frukosten innan ankomst.

För att boka ett rum på Hotell Nordica måste du vara minst 18 år.

Vi har fritt Wi-Fi på hela hotellet.

Vi har fri parkering i direkt anslutning till hotellet.

Ni är välkomna att ta med era husdjur till vårt hotell. Avgift per natt tillkommer för varje husdjur. Bokas direkt via vår reception. Antal rum är begränsade. Djur får ej vistas i vår restaurang eller andra allmänna ytor. Djur får inte sova i våra sängar på hotellrummen. Om de gör det så kommer hotellet att ta ut en avgift för uppkomna städkostnader.